Passagererne hos hollandske KLM kan inden længe flyve med Dreamlineren til destinationer i Mellemøsten, Kina og Sydamerika.
KLM kan inden længe måle sig med British Airways, Norwegian og polske LOT, når det hollandske flyselskab tager Dreamlineren i brug i den forlængede version med navnet Boeing 787-9.
Premieren finder sted den 25. oktober, hvor KLM bytter et Boeing 777-200ER fly ud på ruten fra Amsterdam til Bahrain via Abu Dhabi. I stedet skal en splinterny Dreamliner indsættes på ruten med en daglig rotation.
Den 30. november er Cairo næste på listen over Dreamliner-destinationer hos KLM. I første omgang vil to ugentlige afgange blive gennemført med 787-9 flyet, men allerede fra 1. marts 2016 vil der være fire afgange om ugen med drømmeflyet til Egyptens hovedstad.
Færre sæder end i 777´eren
Det bliver ikke alene passagerer til Mellemøsten, der får glæde af KLM´s nye superfly. Den 2. december kommer en tidlig julegave til de rejsende på ruten fra Amsterdam til Guayaquil via Quito. Her vil man to gange ugentligt kunne flyve med Dreamliner i stedet for 777´eren.
Dagen efter kommer Kina på KLM´s Dreamliner-rutekort, når ruten mellem Amsterdam og Xiamen to gange ugentligt får betjening af Boeing 787-9 flyet, og fra foråret 2016 vil det være rejsende på Amsterdam-Hangzhou.
KLM´s Boeing 787-9 Dreamliner vil have plads til 294 passagerer i en toklasses-verion. Forrest vil der være 30 sæder på World Business Class, mens den bageste del af kabinen rummer 264 sæder på Economy Class.
Med Dreamlineren som afløser for Boeing 777-200ER på de nævnte ruter, lader det til, at KLM i første omgang vil gå ned i kapacitet. Boeing 777-flyet har 318 sæder fordelt på tre klasser, henholdsvis World Business, Economy Comfort og Economy.
KLM har bestilt i alt 12 Dreamliners, hvoraf den første leveres i løbet af oktober måned.