Emirates har kun Boeing 777 og Airbus A380 i flåden.

Flyafgang til Bangkok otte gange i døgnet

Emirates øger kapaciteten mellem Dubai og Bangkok, således at der gennemsnitligt hver tredje time året rundt flyves mellem verdens tredjestørste lufthavn og Thailands hovedstad.

Det Dubai-baserede flyselskab Emirates fortsætter med at øge kapaciteten mellem Dubai og Bangkok. Fra den 1. juli vil selskabet indsætte en syvende daglig afgang på ruten, således at der bliver en tidlig aftenflyvning fra ørkenemiratet til den thailandske hovedstad.

Den nye afgang bliver kl. 19.50 fra Dubai på rutenummer EK350 med ankomst kl. 05.10 den følgende morgen i Bangkok. I dag er der ingen afgange mellem kl. 11.45 og den sene aftenafgang kl. 22.30. På returrejsen flyves der kl. 06.45 ud af Bangkok og med ankomst i Dubai kl. 09.50 samme dag lokal tid.

Rutenummer EK350/351 flyves med Boeing 777-300ER, der i en treklasses version er indrettet med 354 sæder. Samlet vil Emirates tilbyde fire daglige afgange med Airbus A380, der har plads til 489 passagerer, samt tre afgange med Boeing 777-flyet. Herudover flyves en gang dagligt i codeshare-samarbejde med Thai Airways, der benytter et Airbus A330-300 fly, der har en kapacitet på 299 sæder.

Dermed udbyder Emirates en dagligt kapacitet på næsten 5.600 sæder til og fra Bangkok, hvilket svarer til godt to millioner om året.

Erobrer markedsandele
Med den øgede kapacitet til Bangkok fortsætter Emirates med at erobre markedandele fra Thai Airways samt de europæiske flyselskaber, der stadig har ruter til Bangkok. SAS måtte i 2014 opgive ruten mellem København og Bangkok, mens Air France allerede i 2012 skar ned på antallet af ugentlige afgange og samtidig reducerede de udbudte Business Class-sæder med 80 procent.

Netop Bangkok er en af de store Emirates-destinationer for skandinaviske rejsende, der tager turen ned over Mellemøsten for at rejse billigt og komfortabelt frem og tilbage til den thailandske hovedstad. Men også Qatar Airways bejler til Thailand-turisterne, da Doha-selskabet tilbyder fire daglige afgange mellem Doha og Bangkok, hvoraf to af disse opereres med 517-sæders store A380-fly.

Store europæiske flyselskaber som British Airways, Lufthansa og KLM kan blot tilbyde en daglig afgang til Bangkok fra de respektive hubs i London-Heathrow, Frankfurt og Amsterdam, således at det primært er kernen i hjemmemarkedet, der betjenes.

Relaterede artikler:

​Thai Airways lader sig ikke kyse

Norwegian: Et umættet Bangkok-marked

Konkurrenter lurepasser efter Bangkok-exit

SAS bekræfter lukning af Bangkok-rute