Med Airbus A380 for 5.000 kroner

Emirates indsætter i dag et større fly mellem København og Dubai. Det fejrer Dubai-selskabet med at tilbyde returbilletter til Asien og Australien med Airbus A380 fra 5.000 kroner og opefter.

I dag indsætter Dubai-baserede Emirates et Boeing 777-300ER fly med plads til 428 passagerer på ruten mellem København og Dubai. Dermed øges sædekapaciteten betydeligt, således at endnu flere danske rejsende kan rejse via mega-hubbet i Dubai og videre til Indien, Asien, Australien og Afrika.

Det har Emirates valgt at markere med særlige tilbud til destinationer i Asien og Australien, hvor selskabets flagskib Airbus A380´eren flyver. Fra København er det muligt at komme til Beijing og retur for 5.000 kroner. Vil man til Singapore eller Kuala Lumpur skal der betales henholdsvis 5.670 kroner og 5.940 kroner. Adelaide i Australien er også en mulighed. Her koster billigste returbillet i øjeblikket 8.450 kroner.

I alle tilfælde flyves der med Boeing 777-300ER fra København og videre med Airbus A380 fra Dubai. De to fly er henholdsvis næststørste og største fly i Emirates´ konstant voksende flåde. Samtidig er Boeing 777-300ER flyet det største passagerfly i fast rutefart til Københavns Lufthavn.

I Dubai International Airport får de rejsende mulighed for at opleve den nye A380-terminal, der blev indviet lige efter årsskiftet. Samtlige gates i det nye afsnit i Terminal 3er bygget til at modtage Airbus A380 fly.

Succes i København
Emirates er en rigtig succeshistorie i Københavns Lufthavn. Siden ruten mellem København og Dubai blev åbnet den 1. august 2011, har Dubai-selskabet konstant øget kapaciteten. Med den seneste opgradering vil der blive udbudt mere end 300.000 sæder årligt på ruten, der har potentiale for såvel lokaltrafik som transfertrafik.

“Denne forøgelse i kapaciteten giver endnu flere passagerer mulighed for at opleve Emirates’ prisvindende service. Vi oplever særdeles positiv respons fra både leisure- og business-passagerer for Dubai som destination, men i særdeleshed også for Dubai som centralt hub til vækstmarkeder som Indien, Asien, Australien og Afrika,“ siger Teddy Zebitz, der er Area Managerfor Emirates i Norden.

Næste skridt i den traditionelle ruteudviklingsmodel, som Emirates har benyttet sig af på andre markeder, er at indsætte en anden daglig forbindelse. Med den hidtidige succes vil det være realistisk at tro, at der i sommertraifkprogrammet 2014 vil være en dobbelt daglig afgang til Dubai.

Disse forhåbninger afspejler sig også tydeligt, hvis man spørger Københavns Lufthavns salgs- og markedsdirektør Carsten Nørland.

“Emirates har gang på gang sat større fly ind på ruten til Dubai, og i takt med selskabets ekspansion og netop Dubais succes som knudepunkt, tror vi, at vi kommer til at se endnu mere til Emirates i København.“

Med en konstant stigende kapacitet i det danske marked, vil det betyde, at billetpriserne vil komme yderligere under pres. Det er især selskaber som Lufthansa og Air France-KLM samt Thai og Singapore Airlines, der mærker presset fra Emirates. De sikre vindere er forbrugerne, der kan flyve endnu billigere end tidligere og samtidig med markedets mest moderne fly.