Fast Track hos Norwegian kan nu købes ved check-in i selvbetjeningskioskerne. (Foto: Norwegian | PR)

Norwegian sælger tillægsydelser ved check-in

Passagerer, der rejser med Norwegian, får nu mulighed for at købe komfort- og fartskabende fordele ved check-in i lufthavnens selvbetjeningsautomater. Mange har fokus på sædebooking.

Når flyrejsende bestiller deres flybillet, er det ikke alle, der på forhånd vælger at købe tillægsydelser som sædevalg, prioriteret boarding eller fast track adgang til lufthavnens sikkerhedskontrol.

Norwegian har fået øje på, at behovene tilsyneladende kan ændres, når de rejsende ankommer til lufthavnen inden en forestående rejse. Her kan rejsestress og andre stemninger betyde, at valget af komfort- og fartskabende tillægsydelser er meget mere aktuelt end i bestillingsøjeblikket.

Norwegian har derfor gennem et par uger testet nye funktioner i selvbetjeningskioskerne – de såkaldte CUSS-automater (Common Use Self Service, red.) – i lufthavnene. De nye funktioner omhandler mulighederne for at opgradere med mere bagage, prioriteret boarding og sædevalg samt adgang til fast track.

Siden begyndelsen af marts er de nye funktioner blevet testet i selvbetjeningskioskerne i Københavns Lufthavn, og her viser det sig, at den mest populære af de nye funktioner er at booke og betale et sæde ved check-in i CUSS-automaten.

Gode erfaringer fra testperiode
Hos Norwegian er man meget tilfredse med de foreløbige resultater fra testperioden, hvor flere tusinde rejsende har benyttet sig af mulighederne.

“Vi har testet sædebooking i kioskerne i lidt over en uge, og indtil videre har kunderne taget imod opgraderingen med åbne arme. Dette har været særligt populært, men vi ser også, at muligheden for at tilføje bagage, Fast Track i sikkerhedskontrollen og Priority Boarding er populært blandt passagererne,” siger Knut Olav Irgens Høeg, direktør for IT og Business Services i Norwegian.

Norwegian oplyser samtidig, at ændringerne er blevet opdateret i selvbetjeningskioskerne i langt de fleste lufthavne, som selskabet benytter.

Sideløbende med ændringerne har Norwegian også foretaget en opgradering af appen, der vil betyde, at kunderne får en hurtigere og mere brugerorientereret adgang.

“Målet med opdateringen er at sikre høj kvalitet både indholdsmæssigt og æstetisk – vi ser, at flere og flere bruger appen til at booke og til at tilføje services før rejsen og undervejs. Vi er derfor meget glade for at kunne lancere en ny version af appen, som giver bedre mulighed for at tilføje funktioner, der tidligere kun var browserbaserede. Det handler hele tiden om at forbedre brugeroplevelsen for vores kunder,” understreger IT-direktøren.

 

Relaterede artikler:

Norwegian vil reducere CO2-udslip med app

Norwegian klar med priority boarding i Danmark

Et skridt nærmere gør-det-selv-lufthavnen